Kötelező lesz MPL-el is szállítani a webshopoknak

 

A Magyarországon és Magyarországra értékesítő B2C webáruházaknak kötelező lesz lehetővé tenniük a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai szállítási lehetőséget a termékek kézbesítéséhez, 2024. március 28-tól kezdve. Ez a kötelezettség azon webshopokra vonatkozik, amelyek Magyarország területére szállítanak árut. A pontos díjakat a Magyar Posta Zrt. az egyedi vagy általános szerződési feltételek alapján határozza meg. A következő árakat kell feltüntetni minden érintett webshopban:

 

Csomagautomatába, Posta Pontra vagy postára kézbesítve: bruttó 990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén 0-10 kg-ig: bruttó 1990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén 10-20 kg-ig: bruttó 2990 Ft/db.

Háznál történő kézbesítés esetén 20-40 kg-ig: bruttó 5990 Ft/db.

 

Fontos megjegyezni, hogy a kormányrendelet nem kötelezi a webshopokat kizárólag a Magyar Posta Zrt. szolgáltatásainak igénybevételére. A webáruházak jogosultak más kézbesítési szolgáltatókkal is szerződést kötni, és ezeket az elérhetőségeket feltüntetni a honlapjukon.

 

A postai szolgáltatások nyújtásának és a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás részletes szabályairól, valamint a postai szolgáltatók általános szerződési feltételeiről és a postai szolgáltatásból kizárt vagy feltételesen szállítható küldeményekről szóló 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet módosításáról szóló 685/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet alapján;

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti távollévők között kötött szerződés alapján értékesített áru kézbesítése érdekében az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét a kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozás a honlapján biztosítja, feltéve, hogy az értékesített áru postai szolgáltatási szerződés keretében történő kézbesítését az egyetemes postai szolgáltató az általános szerződési feltételeiben lehetővé teszi.”

 

Ahogy folyamatosan követjük a jogszabály-változásokat,így előző cikkünkben is olvashatták; március 1-jétől közel tízszeresére növekszik a fogyasztóvédelmi bírság összege, ami jelentős hatást gyakorolhat a webshopok működésére is.